Mozgásaim színhelye:

Mozgásaim színhelye:

2009. augusztus 22., szombat

Dávod fürdő

Tegnap meglátogattam a nyaraló anyukámat (természetesen kerékpárral), a Bajától nem túl messze lévő dávod-püspökpusztai fürdőben. Nem sok jót reméltem, egy ilyen kis hely strandjától, ám nagyon kellemesen csalódtam. Én évtizedek óta a harkányi termálfürdőt favorizálom, tisztasága, medencéinek változatossága miatt. Sajnos azonban ahhoz messze van, hogy kerékpárral egy nap alatt oda-vissza megjárjam az utat, és még fürödni is maradjon idő. Dávod még az a távolság (83 km), ami számomra kellemes napi túra táv főként az alföldi terepviszonyok mellett, és, hogy az út jelentős részét kerékpárúton tehetem meg. A fürdő két éve még alig hasonlított a mai állapotára, azonban az új tulajdonosok komoly fejlesztésekbe kezdtek, melynek nyomán a tavaly elkészült feszített víztükrű úszómedence, az iker feszített víztükrű gyógymedencék és a gyermekpancsoló idén nyáron kiegészült egy élményfürdővel, csúszdaparkkal és egy kaland gyermekmedencével, így a komplexum minden korosztály számára izgalmas szórakozási lehetőséget biztosít. A csúszda korlátlan használatát a belépőjegy tartalmazza, így a gyermekes családoknak sem kell minden vagyonukat a strand tulajdonosaira átruházniuk, egy átcsúszdázott nap után. (Jó lenne, ha erre más helyeken is rádöbbennének, és nem a vendégek kirablása lenne a cél, hanem az értékarányos szolgáltatás nyújtása.) Egy nagyon kellemes délutánt töltöttem a strandon, és még kényelmesen haza is tekertem a sötét beállta elött. Külön élmény a hozzám hasonló túrázók számára, hogy a strand szomszédságában található egy 2 hektárnyi területen elterülő kemping is, melynek bekerített, őrzőtt területén kényelmesen 80-110 lakókocsi, lakóautó fér el . A kemping apartmanháza lehetőséget biztosít családok, csoportok, baráti társaságok elszállásolására, a gyönyörű környezet pedig a szabadidő változatos eltöltésére.Minden strandolást kedvelő, és átutazó turista számára jó szívvel ajánlom, a Dávodi Gyógy- és Strandfürdő-t, és a Dávodi Kemping, és Szabadidőpark-ot.

2 megjegyzés:

@ x >>> írta...

Max.igazad van ! Régebben én is Harkányt "favorizáltam" - (bár a "vége felé" én abba a "fedett" (kórház melletti) részbe kértem a beutalást (reumatológustól) - de a "lehetetlen és kibírhatatlan" VOLÁN (autóbuszos) utazás miatt befejeztem.
Gondolom te is tudod, hogy a "strandok fejlesztése" (=víztisztító vagy forgató és egyebek) az az EU előírások miatt lett kötelező! - Mi (2 fő) az utóbbi 2-3 évben Sikondát látogattuk (igaz,ott sem a szabadtérit- + volt üdülési csekkünk ) - az is kellemes,- bár eléggé "pénztárcaszaggató!" ...
De azért kösz' a tippet! - (Dávod)- igyekszem majd legalább a neten megnézni,- bár...bár... " a puding próbája az evés !" :-)

@ x >>> írta...

(Voltak kisebb nehézségeim a kommenteléssel, de csak csak sikerült) - ( Mellesleg - esetemben - a táv az csak Pécs -Harkány vagy Pécs - Sikonda - nem nagy távolságok, de autóbusszal mindkettő macerás. Majd "előjegyzésbe venni!" -állítólag Orfűt is "rendbe rakják"... és a későbbiekben (?) (...) Hertelendről (?) vezetnének át (meleg) vizet - stb. Gondolom, te még kipróbálhatod :-) :-) - esetemben már nem hinném.
(A "gépedre" vigyázz ! - nehogy "elkössék" a vasat szállító gyerekek.... mint ott Szeged környékén ?- vagy hol,- azt a motoros rokkant "gépet!" :-)
[Hogy mik vannak... ]