Mozgásaim színhelye:

Mozgásaim színhelye:

2012. július 9., hétfő

Crash

Erre a nyárra két túrát terveztem. Az egyik az Alpok 9 csúcsának körbe tekerése, a másik pedig Isztambul oda-vissza út letekerése...lett volna. Kezdődött azzal, hogy a kollégám a gerincével lebetegedett, és mivel mi ketten egyszerre nem hiányozhatunk a cégtől, így kérdésessé váltak a túrák. De ezen nem izgattam túlzottan magam, hiszen az Alpok túra, egy hétvégi program amelyen mindenképpen részt vehetek, az Isztambulra pedig még két héttel későbbi időpont lett kitűzve, addig bármi lehet. A múlt héten aztán lendületbe jöttek a dolgok. Miközben én teljes erővel készültem a túrákra, vásárolgattam, bicajt tökéletesítettem, kiderült, hogy az Alpokban a hétvégére ítéletidő várható, így a már előfoglalt szállást még idejében vissza kellett mondanunk. Sebaj, gondoltam én, már úgyis évek óta részt akartam venni egy Balaton átúszáson, gondoltam, most legalább megtehetem. Csütörtökön a szokásos 16  óra helyett csak 14-ig dolgoztunk, azt gondoltam ez milyen jó, így több időm lesz. Jókedvűen indultam haza a cégtől. A forgalmas szekszárdi elkerülő útról lekanyarodva Szekszárd-Palánk felé vettem az irányt több ezredszer az elmúlt évek során. A MMG műszergyár parkolója felöl megjelent egy MPL-es postai csomagszállító furgon, de nem különösebben izgatott, hiszen elsőbbségadás kötelező tábla védett tőle. A furgon lassított a kereszeteződésben, gondoltam észrevett és megáll, aztán mikor már csaknem elé érkeztem ismét gázt adott, és a gyorsítás sebességével oldalról belém hajtott. Az ütés hatalmas volt, és kivédhetetlen. Úgy éreztem a jobb oldalam darabokra szakadt, és csak bíztam abban, hogy fel tudok állni még az útról ahova zuhantam. Ezt rögtön ki is próbáltam. Sikerült, de alig kaptam levegőt. Az ijedt sofőr azonnal kiugrott az autóból, és kédezgetni kezdett, de én levegő hiányában csak szótagokat tudtam válaszolni. Hívta a mentőket, én pedig lehúztam a bicajt az út szélére, és szedegettem össze a letört alkatrészeket. Milyen jó, hogy éppen előző nap fejeztem be a bringa felkészítését a túrára, minden tökéletes állapotban volt rajta még reggel. A mentők a rendőrökkel kötelékben iszonyú lármával érkeztek, és nagyon profin végezték a munkájukat. Közben felhívtam a családot a megnyugtató hírrel, hogy elgázoltak. Hamarosan a helyszínre érkezett feleségem, és a sógorom, de őket már csak az induló mentőből láttam. A kórházban a szokásos rutin, ambulancia, röntgen, kiderült, hogy négy bordám tört el az ütközésnél, ebből kettő "ablakosan", azaz két helyen is. Néhány napig bent tartanak megfigyelésre. Szóval nem komoly. Persze millió kisebb sérülésem is van, hiányoznak rólam bőrfelületek, és komplett atlaszra elegendő térképminta van rajtam mindenféle színnel, de ezek miatt tízperc múlva már tekertem volna tovább. A srác aki elütött, ugyanúgy áldozata a történéseknek mint én. 8 napon túl gyógyuló sérülést okozó gondatlanságból elkövetett közúti veszélyeztetésért kell felelnie, ami bűncselekménynek minősül. Ugrik a jogsija, az állása, bűntetett előéletű lesz. Mindez miért? Mert a százmilliónyi elsőbbségadsából, amit eddig megtett, most az egyszer hibázott? Nem akarok vérbosszút, és próbálok neki segíteni mindenben, hogy ebből az egészből minél kisebb büntetéssel jöjjön ki, de a törött csontjaimat nem tagadhatom, ez tény, és a felelősség őt terheli elsősorban. Sajnálom, mert pontosan tudom, hogy lehettem volna én a kormány mögött és ő a bicajon, hiszen ő is biciklizik, és én is vezetek. Most így keverték ki a felsőbb hatalmak a kártyákat. Négy napig élveztem a Balassa János Kórház vendégszeretetét, a tapasztalataimról inkább most nem írnék, azt hiszem, aki járt már kórházban mindenki tudja mire gondolok. Lestrapált eszközök és ápolószemélyzet, összeomlásközeli állapotok. Hungarikum.
Most azon gondolkodom, hogy : Miért? Miért kellett sorsszerűen bekövetkeznie ennek, miért állt össze minden körülmény csak azért, hogy ne indulhassak el Isztambul felé? Higyjek abban, hogy mindent a káosz irányít, és semmi ráhatásom a dolgokra, egyszerűen csak ma nekem adta a rövidebbet a sors, vagy jeladást keressek a történtekben? Az elmúlt 4 évben 26.000 km-t tekertem itthon és külföldön, hegyi terepeken, és forgalmas utakon, egyáltalán mindenféle időjárási, látási, közlekedési helyzetben. Miért pont most egy rutin hazafelé tartó, gyér forgalmú úton ütnek el, teljesen egyértelmű láthatósági helyzetben egy védett úton? Egyáltalán mikor tanulunk meg végre együtt közlekedni? Elég érett egyáltalán már az emberiség ahhoz, hogy egy olyan járművet használjon, mint az autó? Baleset. Benne van a nevében a bal. Ezt a magyar nyelv mindig valami rosszra, valami félresikerültre használja. Nem tehet róla senki, a balesetek megtörténnek.Mégis, akkor is belém jött volna a furgon, ha egy úthengerrel jövök? Nyilván nem, és azt gondolom, nem azért egyértelműen, mert így nagyobb, és láthatóbb lettem volna. Szerintem az a baj még mindig, hogy egy kereszteződésben elsőbbséget adó autós, mindig autót keres a szemével. Szekszárd környékiek! Amikor a TESCO-hoz kanyarodtok be, hányan figyelitek a szembejövőforgalom mellett a párhuzamos kerékpárúton haladó bringásokat? Erre az szokott lenni a kérdés: "Miért, ott van kerékpárút?" Erről beszélek. Egy autós csak a másik autóst tartja egyenrangú közlekedő félnek. De mi is ott vagyunk. Az én esetem ezúttal jól végződött szerencsére. Néhány hét múlva ismét tekerhetek, és fogok is, mert ez számomra nem kérdés. 
A tanulság? Élni életveszélyes. :)

6 megjegyzés:

menetszél írta...

:((
A kérdéseden elgondolkodva, tán a Jóisten nem akarja, hogy most Isztambulba menj? Talán ez a kisebbik rossz őszerinte? Mi ezzel szoktuk magyarázni az ilyesmit. 2001-2003 között háromszor készültünk neki a Budapest-Pécs útnak családostul. A második előtt, a nyár kellős közepén, felborultam egy kanyarban saját hibámból. Elsőre azt hittem, semmi gond, csak a fejem vérzik kicsit, aztán egy félóra múlva kezdett fájni. Levegővétel, stb...Szóval teljes mértékig együtt érzek... De egy biztos, nem szabad feladni! Most már minden nap csak jobb lesz.

aranyos fodorka írta...

A napokban Hévizen jártam. Elég ritkán közlekedem már a városon kívül, most a barátnőmet vittem le a Balatonhoz. Valahol az úton egyszer csak előttünk tekert egy fekvőbringás. Mondom: - Nézd csak ! egy jó ismerősömnek is ilyen van !
Mit gondolsz, mi volt a reakciója: - Te, hát ez életveszélyes !! - hiszen olyan alacsonyan van, szinte nem is „látszik ki a földből”…..
Életében először látott ilyen járgányt, és azonnal ez volt a reakciója.

Nem tudom, nem lehetne-e valamiféle feltűnő kis zászlóval, spéci villogóval, nemtudommivel felhívni a figyelmet, hogy ott vagytok az út szélén ? Annyira „ beleolvadtok”, olyan szokatlanul „mélyen” vagytok, hogy még azon sem csodálkoznék, ha valaki meglepetésében, kíváncsiságában okozna bajt nektek. (Most nem beszéljünk arról, hogy jelen esetben nem ez volt a probléma….)
Amúgy pedig nagyon örülök, hogy „ennyivel” megúsztad – de egyetértek Menetszél-lel – vedd ezt figyelmeztetésnek. Talán tényleg jobb lenne, ha az idei évre hazai utakat terveznél – itthon is van sok szép látnivaló. És gondolkodj azon, mit lehetne az autósok figyelemfelhívására kieszelni ? (Persze, már ha a KRESZ nem tiltja….)
További jobbulást kívánok !

Zéta írta...

Persze igazatok van. Jelnek veszem. El sem merem képzelni mi várhatott rám, ha még ilyen áron is itthon tartottak az égiek. Máskülönben ez a nyár már kiesett. Mire újra tekerni tudok, és formába jövök addigra véget ér a bicajos szezon.
Alacsony. Mert ami nem olyan magas, mint egy autó, az már nem is látható. Erről szól az autósok szelektív látása. Régen nem kellett világítani nappal, mégis észrevettük egymást, most ha nem fényszóróval közlekedsz neked jönnek. Agyrém. Persze, hogy alacsony, de nem annyira. Egy magas járműből a normál bringa is alacsony, és alacsony a gyerekbicaj, a rokkantkocsi, a járókeretes anyóka, a kutya, macska és sündisznó, de ettől még észre kell őket venni, ez nem mentség. Van láthatósági zászlóm, most éppen nem volt felszerelve az új táska miatt, de az az érzésem, hogy abban a percben bármit vezetek, és az bármennyire is látható, akkor is nekem jönnek. Mellesleg a vonat az már eléggé látható nem, Mégis naponta rohannak bele, vagy elé az autósok. Ja, és beszerzek egy légkürtöt ami 120dB-el leordítja a vak autós fejét, és nem érdekel, hogy tiltja a KRESZ ezúttal. :)

Éjszem Farkas István írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Éjszem Farkas István írta...

Szia Barátom!

Örülök, hogy már otthon vagy, ugyan akkor kérlek, hogy ne vagánykodj, adj időt magadnak a gyógyulásra, minden szinten.
A "Mi várhatott rám?"-on ne képzelegj, semmi értelme.:)

Mielőbbi jobbulást kívánok!

menetszél írta...

ÚÚÚ. Nem ijesztgetésnek szántam, vigasztalásnak...