tag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post7112945259444393546..comments2024-01-04T21:33:39.689+01:00Comments on Zéta csatangolásai: Egy elrettentő példa, avagy hogyan ne tervezzünk biztonságos kerékpárutat!Zétahttp://www.blogger.com/profile/14532177835887506748noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-56874468891349571162018-01-15T19:09:20.997+01:002018-01-15T19:09:20.997+01:00Örülök, hogy leírtad a tapasztalatod. Paksiként mi...Örülök, hogy leírtad a tapasztalatod. Paksiként mindenben megerősítem. A belvárosi rész csupán látvány bringaút. Én általában el is kerülöm, még ha nagy kerülő is. A helyzet azóta sem javult, a Paks 2 miatti várható nagy forgalomra a város nem készül(t) fel. Pedig egyik módja lenne minél több lakost bringára ültetni.simplystevehttps://www.blogger.com/profile/09052960678908537000noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-23125259076288308592014-03-16T12:21:15.083+01:002014-03-16T12:21:15.083+01:00Csak, hogy megerősitsem, a problémák máshol is has...Csak, hogy megerősitsem, a problémák máshol is hasonlóak.<br /><br />Több mint 50 ok arra,hogy kerüld a kerékpárutat.<br />http://www.kulturserver-swh.de/home/martinstoehr/radwegmeiden.html<br />2. Mert a kerékpárút 100m után hirtelen végetér, anélkül, hogy felismerhető lenne, merre vezet tovább.<br />3. Mert még nem találtál olyan helyet, ahol a szegélykő nem túl magas ahhoz, hogy áthajts rajta.<br />6. Mert gyalogosok közlekednek rajta.<br />8. Mert a kerékpárút alkalmatlan 30km/h sebességhez, az út viszont igen.<br />13. Mert még a tavalyelőtti télen szórt kavicsok is az úton vannak, mégpedig a következő kanyarban.<br />(ez Magyarországon nem létező probléma, Ausztriában viszont ez az egyik legnagyobb gond)<br />53. Mert az úton keresztben feszülő kutyapórázt sötétedéskor túl későn látod meg.<br />57. Mert a kerékpárút túl keskeny az autók éppen kinyíló ajtajának kikerüléséhez.<br />veloferixhttps://www.blogger.com/profile/01564935204593629899noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-88438410785819606012014-03-12T22:27:26.338+01:002014-03-12T22:27:26.338+01:00Elég szomorú, hogy ilyen rossz a kerékpárút helyz...Elég szomorú, hogy ilyen rossz a kerékpárút helyzet, de az utak minősége általában is rossz. Jó példaként említetted az osztrák kerékpárutakat. Ritkán van alkalmam Magyarországon bicajozni, ezért nem is akarom összehasonlítani a kettőt, de a viszonylag jól kiépített osztrák hálózattól eltekintve, problémák itt (A) is vannak. A hétvégén gyönyörű idő volt, a kerékpárúton itt is kutyák szaladgáltak, bámészkodó gyalogos és kocogó is volt elég, a különbség talán annyi,hogy itt többnyire tudják, a kerékpárosoké az út, elnézést kérnek. A lényegen nem igazán változtat. Ha a bringás 30 körüli sebességgel szeretne haladni, jobb, ha az autók között marad. veloferixhttps://www.blogger.com/profile/01564935204593629899noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-80891439518852752014-01-20T21:27:20.610+01:002014-01-20T21:27:20.610+01:00Kedves Barátom!
Sajnálatos módon kis hazánkban ne...Kedves Barátom!<br /><br />Sajnálatos módon kis hazánkban nem szokás azzal foglalkozni, hogy másnak (a másiknak) mi a jó, biztonságos, stb... Sőt, általában a rosszindulat dominál. A közlekedésben - de ezt már biztosan hallottad tőlem - sajnos a kölcsönös bizalmatlanság elvét kell alapelvként kezelnünk. Nem csak bringásként, autósként is. Kerékpárosnak egyértelműen többszörösen veszélyes a közlekedés, főleg az általad leírt - vagy olyan jellegű, másik - helyen. <br />Mivel valamelyest én is ismerem Paksot, át tudom érezni, mennyire rossz és veszélyes ez a "kerékpárút". Nagyon örülök, hogy sikeresen vetted rajta a napi akadályokat és őszintén remélem, hogy ez így is marad.<br /> <br />Bár én nagyon régen vizsgáztam KRESZ-ből, feltételezem, a mai napig sem esik komolyan szó az oktatásokon a kölcsönös tiszteletről, figyelemről a közlekedésben (is).<br />Persze tudjuk, minden hely közlekedése (is) olyan, amilyenek az abban résztvevő emberek...<br /><br />Hogy miért térkőből van ez az út? Hm, tán be kellene kukkantani néhány olyan udvarba, amelynek gazdija valamilyen módon érintett volt ebben a projektben...<br />Jaj, de miket is mondok, hisz nagyon egyszerű az ok! A térkő nem olvad meg a nyári melegben, nem gyűrődik fel és ugye, hogy ez mennyire nagyon biztonságos? :)<br /><br /><br />(Utóirat: Pestről hazafelé jövet-menet látom az új!, a naccerű!, az aszfalt! kerékpárutat Paks déli végén, egészen Csámpáig, onnan megette a tehén?)<br /><br />Minden jót!<br /><br />Üdv:<br />Éjszem <br />Éjszem Farkas Istvánhttps://www.blogger.com/profile/06119687002890657244noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-76603272231636885092014-01-20T17:06:13.631+01:002014-01-20T17:06:13.631+01:00Zéta! Gratulálok, szépen kikerekítetted. A betonko...Zéta! Gratulálok, szépen kikerekítetted. A betonkocka nekem is a legrejtélyesebb útanyag.<br /> <br />Roland! Az ominózus kereszteződésben a bringásnak balról is elsőbbsége van. Ott van a tábla(e.a.k.), burkolaton megerősítve, gyengébbek kedvéért a tábla alatt külön kiegészítő tábla kizárólag a kerékpárútra figyelmeztet. Tökéletes példa, hogy miért életveszélyes -főleg lakott területen belül- az "út"-tal párhuzamosan vezetett kétirányú kerékpárút.<br />(Mert a gépjárművezetők soha nem fogják megtanulni a KRESZ-t, hiszen nem a saját bőrüket veszélyeztetik.)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03732497577353457763noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-64938965505034049212014-01-20T16:07:40.620+01:002014-01-20T16:07:40.620+01:00Roland! Köszönöm a kiegészítést, és, hogy ezzel ti...Roland! Köszönöm a kiegészítést, és, hogy ezzel tisztáztál a "csúsztatás" vádja alól. :)<br />Kedves újabb, vagy ugyanaz, névtelenségét bátran vállaló kommentelő. Nem én pörgök, csak a bringám kerekei. :)<br />Hidd el, van tapasztalatom kerékpárutak tekintetében, és nem csak a boltba járok bicajjal. Nem tudom Te melyik Paksot ismered, gyanítom ez egy másik kontinensen lehet azonos névvel. Azon a Pakson, ahol én jártam, csirkével és libával nem találkoztam, ezzel szemben rengeteg közlekedni nem tudó kerékpárossal, gyalogossal, és autóssal kellett megküzdenem a mindennapokban. Tudom Budapesten rosszabb a helyzet, de az engem nem érint. Engedd meg nekem, hogy a saját blogomban arról írjak, ami engem foglalkoztat, és ha ez nem tetszik, nyugodtan klikkelj a jobb felső sarokban lévő kicsi x-re :) Zétahttps://www.blogger.com/profile/14532177835887506748noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-70667664297624943852014-01-20T09:26:53.375+01:002014-01-20T09:26:53.375+01:001.Nagyon örülök, hogy újra jelentkeztél!
2.Szomorú...1.Nagyon örülök, hogy újra jelentkeztél!<br />2.Szomorú vagyok, hogy ilyen témával...<br />3.Maximálisan igazat adok neked, pedig nem is tudok biciklizni ! Itt Pécsett ugyanilyen kesze-kusza a helyzet, azt hiszem én is inkább a "rendes" úttestet választanám, a zűrzavaros kerékpárutak helyett. <br />4.Hogy mi van Angliában, vagy Hollandiában ??? Legjobb, ha elfelejted. AZ ITT SOSE LESZ. aranyos fodorkahttps://www.blogger.com/profile/09070832364750516151noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-60851978748302674322014-01-19T20:28:16.527+01:002014-01-19T20:28:16.527+01:00A vita tisztázása érdekében: A Lidl-nél a kerékpár...A vita tisztázása érdekében: A Lidl-nél a kerékpárút vége tábla a Lidl felé kanyarodó, a kerékpárútra merőleges szakaszra vonatkozik. Én is mindig rettegve araszolok ki a Lidl felől autóval a főutcára, annak tudatában, hogy a központ felől nagy sebességgel érkezhet egy bringás, akinek a Jobbkéz szabály szerint elsőbbsége van, és nem lehet időben észre venni. A másik rémálom csúcsforgalomban a főutcáról balra kanyarodni autóval, a kerékpársávot keresztezve. A hátam mögül érkező lendületesen haladó kerékpárost szinte lehetetlen észlelni, főleg a Duna hotelnél.Rolandnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-72821830823176567962014-01-19T20:14:01.852+01:002014-01-19T20:14:01.852+01:00Pakson nincs is forgalom mit kell itt pörögni eset...Pakson nincs is forgalom mit kell itt pörögni esetleg egy két csirke fut át az úton esetleg ludak ha Bajnai ottvan:)Szóval lehet bringázni máshol sokkal szarabb a helyzet....Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-31826767137763128792014-01-19T18:23:46.195+01:002014-01-19T18:23:46.195+01:00Kedves Névtelen kommentelő.
Nem szokásom csúsztat...Kedves Névtelen kommentelő. <br />Nem szokásom csúsztatni, ezúttal sem ez történt. Nem tudom Te hol látsz a kerékpárút mellett "Kerékpárút vége" táblát, én nem látok sehol. Mellesleg ha lenne akkor sem lenne ez az út és ez a kereszteződés veszélytelenebb, hiszen főként a város irányából érkezve, sem az autós, sem a kerékpáros nem látja egymást. A Google street view kép pedig soha nem a pillanatnyi állapotot mutatja, hanem egy korábbit. Néha évekkel ezelőtti felvételeket láthatunk. Ebben az esetben 2011 decemberi képeket. :)Zétahttps://www.blogger.com/profile/14532177835887506748noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-15179356369902245962014-01-19T17:14:16.589+01:002014-01-19T17:14:16.589+01:00Ha csúsztatunk egy írásban, hiteltelenné tesszük a...Ha csúsztatunk egy írásban, hiteltelenné tesszük a többi részét is. A Lidl-nél nem érkezhet a kerékpáros az elsőbbsége biztos tudatában, mert előtte tábla szünteti meg a kerékpár utat. Csak valahogy nem fért rá véletlenül a fényképre, pedig ott van az.<br /><br />http://goo.gl/maps/RN9CnAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-89233672012420448722014-01-19T15:59:00.180+01:002014-01-19T15:59:00.180+01:00és minden szava igaz a bejegyzésednek! Számomra a ...és minden szava igaz a bejegyzésednek! Számomra a mai napig érthetetlen, hogy egy 500 méteres szakaszon hogyan lehet vége 3x egy bringaútnak.:) Amúgy tényleg izgalmasabb lett volna az illusztrálás, ha ezt egy pénteki napon készíted el, na az tényleg rémálom:)))szzshttps://www.blogger.com/profile/17183682909235824638noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-21920653728354266192014-01-19T12:22:40.138+01:002014-01-19T12:22:40.138+01:00Ez a realitás, akármerre tévedünk! Kedvem támadt n...Ez a realitás, akármerre tévedünk! Kedvem támadt nekem is egy útmutatót készíteni az általam több mint 10 éve naponta járt útvonalról :P<br />Szép emlékeket ébresztett a Kömlőd-Geresdlak szakasz, amit mi jól elszabálytalankodtunk, amikor arra vitt az utunk!<br />Az autós-biciklis-gyalogos gyűlölködés úgy látom, sajnos a mai életfelfogás terméke. 10-15 évvel ezelőtt sokkal kevésbé éreztem... Igaz, jóval kevesebb volt a bringások közt is a vadállat.<br />Jó biciklizéseket és zenéléseket!menetszélhttp://vanmasikmenetszel.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1002799541166099547.post-25354301441502699712014-01-18T20:20:38.468+01:002014-01-18T20:20:38.468+01:00Nagyon élvezetesen írod le a helyzetet, bár tudom,...Nagyon élvezetesen írod le a helyzetet, bár tudom, hogy csöppet sem lehet élvezetes ott haladni nap mint nap.<br />Egerben is izgalmas a patakmederbe épített kerékpár út, pedig mindenki tiltakozott ellene, aki kicsit is átgondolta a dolgot.<br />Végül az átadás sem ment simán mert el is öntötte a patak, ahogy ezt sokan előre jelezték.<br />Meg ki akar egy gödörben biciklizni! Anonymousnoreply@blogger.com